Home » Blog » Blog » Ik heb een cadeautje voor je!

Ik heb een cadeautje voor je!

door | 23 aug, 2017 | Blog

De zomervakantie is voorbij en voor vele leerlingen is het weer tijd om naar school te gaan. Voor ons, als logopedist, betekent dat weer vollevaart vooruit.

Ook betekent dat vollevaart vooruit voor mijn blog. Dit schooljaar wil ik het wat anders gaan doen. Je hebt wellicht de blogs van afgelopen periode gelezen, geschreven door mijzelf en 3 andere bloggers. Vorig jaar hebben wij zelf de blogonderwerpen bedacht en hebben we geschreven waar wij dachten jou een plezier mee te doen. Die tijd is voorbij.

Mijn visie

Mijn visie is om meer solidariteit te creëren; logopedisten voor logopedisten. Dit door het potentieel, de organisatie en de mentaliteit van logopedisten te optimaliseren.

Ik geloof in een belangengemeenschap waar collega’s elkaar ondersteunen, inspireren, motiveren en laten groeien. Ik geloof in een vooruitstrevende mentaliteit onder logopedisten, waar ontwikkelingen en veranderingen worden omarmd. Ik geloof in de passie van logopedisten die in woelige tijden van verandering als een rots staat.

Ik werk met en ondersteun logopedisten die kwaliteit en efficiëntie als waarden hebben en dit tot uiting brengen in hun dagelijkse werk- en denkwijze, waarbij nieuwe ontwikkelingen en implementatie daarvan verwelkomd worden.

Anders doen

Dit jaar ga ik het anders doen. Dit jaar zal ik elke 4e woensdag van de maand een blog schrijven en jij mag mij vertellen wat je graag wilt lezen! Ik wil jou als logopedist in het werkveld ondersteunen: in de randzaken, de dingen die je minder leuk vindt om te doen, waar je tegenop kijkt, waar je weinig tijd voor hebt, of waar je even geen raad mee weet.

Ik wil je graag tot steun zijn, door tips en trucs aan te bieden voor precies die frustraties. Ik wil proberen antwoord te geven op je vragen, zodat wij gezamenlijk kunnen groeien. Je met waardevolle informatie kunnen inspireren, ondersteunen en motiveren. Waar nodig je een hart onder de riem steken en een welverdiende pluim als het allemaal lukt. Ik wil je ondersteunen, zodat jij je kan richten op je passie, namelijk de behandelingen zelf.

Daarvoor heb ik jouw hulp nodig… ik zou graag willen weten wat jij van mij nodig hebt.
Waar wil je dat ik over schrijf?

 

Plaats een reactie hier onder.

 

Als dank heb ik een super gaaf cadeau voor je!

Ik heb een e-book over “Hoe overleef ik mijn audit” geschreven, waarbij ik 7 fouten of valkuilen met je deel en 7 tips ontvangt hoe hier mee om te gaan.

Dus laat mij weten wat je grootste struikelblok is, waar je iedere keer tegenaan loopt en hulp bij zou willen, door hieronder jouw reactie te plaatsen en ontvang het gratis e-book!

 

Vond je dit waardevol? Ken je iemand die ook wat hulp kan gebruiken bij de audit? Deel dit artikel dan op Facebook door hieronder op de knop te drukken.

De weg naar succes, begint met de eerste stap.

Zo gezegd, zo gedaan

Over Niña van Wermeskerken

Met mijn werkervaring opgedaan in de paramedische sector, talloze gevolgde ondernemerstrainingen, gegeven training en coaching, mijn passie voor efficiënt en effectief werken sta ik klaar voor jou!

Gerelateerde artikelen

27 Reacties

  1. Marieke van Dam

    Hoi,

    Het op tijd schrijven van begin-, tussen- en eindverslagen, blijft voor mij altijd een struikelblok. Om de één of andere reden stapelen ze zich altijd op, waardoor ik elke vakantie weer druk ben om dit weg te werken ?

    Hopelijk heb je een goede tip voor mij.

    Antwoord
    • Niña van Wermeskerken

      Hoi Marieke,

      Dank je voor je reactie. Dat is zeker een lastig punt, die veel collega’s met jou delen denk ik. Dat valt mij ook op tijdens controles van dossiers. Ik zal het meenemen in de blogplanning!

      Antwoord
  2. Jolien Uijenkruijer

    Goed bezig en een slimme zet! Daar draag ik graag m’n steentje aan bij:

    Ik ben wekelijks behoorlijk veel tijd kwijt aan het vullen van mn agenda: mensen die op andere tijden willen, mensen die niet zijn komen opdagen of bij een collega afbelde en waar ik achterna bel voor een nieuwe afspraak, controles inplannen, intakes oproepen, etc. Ik zou meer verantwoordelijkheid bij de client kunnen houden, maar heb ook weer veel eigen belang bij een gevulde agenda…

    En ja, al dat agendagedoe snoept stiekem veel verslagentijd weg… Wéér niet die stapel hebben kunnen laten slinken…

    Antwoord
    • Niña van Wermeskerken

      Hoi Jolien,

      Ook zo herkenbaar ja. Het nabellen en najagen van clienten. Ik ga het meenemen, dank je wel voor je steentje 😉

      Antwoord
  3. Jolanda van Eikeren

    Hallo Nina

    Wat een leuk initiatief!
    Ik deel de mening van Marieke.
    Daarnaast heb ik in de vakantie ook weer een aantal dossiers opgeruimd waarvan de patienten geen nieuwe afspraak hebben gemaakt.
    Zo’n dossier blijft open staan nadat de patient zegt nog een afspraak te zullen maken, maar dat vervolgens niet meer doet.
    Hoe zou dat efficient aangepakt kunnen worden?

    Antwoord
    • Niña van Wermeskerken

      Hoi Jolanda,

      Oh wat klinkt dat inderdaad bekend, en maar wachten en maar wachten en dan ben je zo maanden verder. Goede bijdrage, bedankt, gaan we oppakken!

      Antwoord
  4. Leonie

    Wat een goed idee! Ben erg benieuwd naar de tips & trucs die er gaan komen =).

    Ik ben nog altijd aan het vogelen met het handig & overzichtelijk bijhouden van de dossiers.. Wat scan ik in en upload ik in het dossier bij MijnLD & wat bewaar ik schriftelijk. Heb ondertussen zoveel mapjes, zowel digitaal als in de kast, dat ik soms van de bomen het bos niet meer zie.

    Succes & veel plezier met het schrijven van de blogs.

    Antwoord
    • Niña van Wermeskerken

      Hoi Leonie,

      Kan je me vertellen wat voor maojes je hebt? Dan kan ik een beter beeld krijgen van wat jij momenteel doet.
      Zijn er nog collega’s die dit ook herkennen, en willen reageren?

      Ik zal het meenemen Leonie, bedankt voor je bijdrage!

      Antwoord
      • Marlot

        Dit klinkt heel bekend, ook wij proberen in de praktijk zoveel mogelijk te digitaliseren. Toch ik merk dat mijn dossier mappen nog niet echt slinken, want ga je al die testformulieren inscannen of gebruik je ze nog een keer. Daarnaast moet er een officiële verwijzing houden, dus die kan weer niet digitaal. Zo krijg je als nog een wirwar digitaal en papier en wat heb ik nou wel en niet?

        Antwoord
      • Marleen Penninga-Hogendorf

        Hoi Niña,

        Leuk initiatief en ik ben benieuwd naar je e-book.

        Ook bij mij is bovenstaande een bekend probleem!
        Ik kom van een praktijk waarveel van het dossier nog op papier bewaard werd.
        Ik nu wil zelf graag zoveel mogelijk digitaal bewaren, maar hoe, waar, en wat doe je met de papieren? Welke zijn verplicht om te bewaren? Welke handig? Daar zou ik graag meer over lezen!

        Antwoord
      • Leonie

        Hoi Ninã,
        Ik heb dossiermappen waar ik de testformulieren voornamelijk in bewaar. De verwijzingen en behandelovereenkomsten heb ik dan weer in een andere map op alfabetische volgorde. Op mijn laptop heb ik dan weer mappen met de verwijzingen en behandelovereenkomsten ingescand en weer aparte mapjes per client met de onderzoeksverslagen etc. Ik kan het allemaal vinden…maar iets overzichtelijker zou ik wel prettig vinden =).

        Antwoord
  5. Jose Nijboer

    GOED IDEE! Naast bovenstaande punten die aangegeven zijn door de anderen ben ik aan het “stoeien” met
    – een leesbare vorm van de cijfers die uit alle testen komen. Een layout of liefst het scoreformulier in MLD zou welkom zijn. Nu moet je nog apart in een mapje de test opzoeken om te bekijken wat de resultaten waren bij de beperkingen/logopedische diagnose.
    – een manier om de verjaardagen van de clienten niet meer te vergeten. Nu schrijf ik ze in de papieren agenda maar werk vanuit de digitale agenda in MLD met als gevolg dat ik de verjaardagen toch nog regelmatig vergeet.
    – het inplannen van de noodzakelijke evaluatie voor de kw.toets: wellicht heb je daar een tip voor?
    Ben benieuwd naar de tips & trucs, groeten van Jose

    Antwoord
    • Niña van Wermeskerken

      Hoi Jose,

      weer hele andere punten, leuk!
      De punten voor in MijnLogopedieDossier staan los van Zo gezegd, zo gedaan blog. Ik zal ze meenemen en met Roxy bespreken.
      Bedoel je met je eerste opmerking een soort scolin lijst?
      De andere punten neem ik mee. Bedankt voor je inbreng!

      Antwoord
      • Jose

        beste Nina: het punt scoreformulieren & verjaardagen geldt ook voor intramed. Tot eind juli 2017 waren er in intramed geen mogelijkheden voor. Volgens mij is er slechts 1 rapportage systeem die de CELF opgenomen heeft. Voor de rest werk ik dus met mapjes/agendas/ digitaal. Het punt sluit denk ik aan bij het punt van Leonie.
        Groeten van Jose

        Antwoord
  6. Dorien Snouwaert

    Hallo Nina,

    Een mooi initiatief want er leeft veel onder ons logo’s met alles wat is en moet vooral! Soms denk ik wel eens, in welk beroep wordt zoveel veelzijdigs gedaan..je bent niet alleen logopedist maar ook secretaresse, administrateur, soms psycholoog! Het is een mooi beroep maar idd zoveel administratie. Too much maar goed daar waren we het al over eens. En inderdaad veel tijd voor planning van de agenda. Mensen, vooral jonge ouders eisen steeds meer bepaalde tijden bv na opvang/schooltijd, na werktijd van henzelf..pfff hoop overleg en diplomatie plus geven en nemen. Anderszijds ook weer mooi als je tevreden klanten kunt creeren!
    Er rijst mij nog geen specifieke grote vraag/probleem maar komt wellicht nog. Ik probeer het voor mijzelf doenbaar te houden zodat er ook nog een leven naast het werk mogelijk is. Want een goed evenwicht tussen inspanning en ontspanning is van levensbelang vind ik.

    Ik zal je blogs graag volgen en wens je bij deze heel veel inspiratie en succes!!
    Hartelijke groet van Dorien!

    Antwoord
  7. Zarah Jilsink

    Wat een leuk initiatief, Nina!
    De eerdere reacties zijn erg herkenbaar. Ik zou graag inspiratie krijgen over het stellen van doelen, het bijhouden van de dossiers en het zoeken naar een goede balans tussen werk en privé. Ook het bijhouden van veranderingen in richtlijnen en wetgeving ervaar ik als een uitdaging naast alle andere verplichtingen.
    Veel plezier en succes met het schrijven van je blogs.. Ik ben benieuwd!

    Antwoord
  8. Deanne

    Supermooi initiatief Nina, Ik ben heel benieuwd naar al je tips!!
    Ik zou graag tips willen op praktijk organisatorisch niveau, bijvoorbeeld:
    – hoe je op een makkelijke en overzichtelijke manier kan bijhouden wanneer een evaluatie geland is of wanneer je verslagen voor een tussentijdse evaluatie moet gaan regelen. Bij ons in de praktijk heeft iedereen daar een maniertje voor, maar ik zou het graag uniform willen maken en ook inzichtelijk voor mij als praktijkhouder maken.
    – Daarnaast ben ik benieuwd of jij tips hebt voor het opslaan van documenten m.b.t. praktijk organisatie ed. cloud/server diensten bijvoorbeeld die het mogelijk maakt om elke werknemer bepaalde rechten te geven om documenten wel of niet in te kunnen zien.

    Heel veel succes en ik lees je blogs graag!

    Groetjes, Deanne

    Antwoord
  9. Christine Groen

    Wat kan ik daar nog aan toevoegen? Ik herken me in vrijwel alles. En weer heb ik die verslagen niet (allemaal) geschreven deze vakantie (want ik wilde ook wat meer tijd voor mijzelf…).
    Een heel gekke vraag denk ik: hoe ga ik ooit een bureaustoel vinden die mij geen rugpijn bezorgt. Ik heb al twee ergonomische stoelen weg moeten doen omdat ze niet bevielen. Kruk geprobeerd, ook geen succes.
    Maar als je daar geen antwoord op hebt, begrijp ik het .
    groetjes , Christine

    Antwoord
  10. Patricia

    Hi! Ik vind het heel moeilijk om in 30 minuten alles te moeten doen. Iets kopiëren en plakken, behandelen, behandeljournaal invullen, ouder instructie oh en ook nog een spelletje. Het gevolg is nu dat ik 30 minuten voor mijn eerste cliënt al in de praktijk ben en aan het einde van de dag ook nog 30 minuten kwijt ben aan opruimen enzo. Tijd die ik niet betaald krijg. Ik zie 12 cliënten op een dag (mijn max) maar ben vaak van 08:00-17:00 in de praktijk terwijl ik maar 6 uur betaald werk. Hoe doen anderen dat?!

    Antwoord
  11. Vera

    ik zou graag tips willen krijgen voor het invullen van het behandeljournaal.
    Ik gebruik SOEP/SOAP, maar stoei steeds met wat bij welk kopje moet. S en O zijn me wel duidelijk. Bij E/A vul ik nu in wat ik heb gedaan, maar hoe de oefening verliep vul ik in bij O, dit is niet echt praktisch en logisch.
    Bij volwassenen is het makkelijker, maar bij kinderen stoei ik vaak ermee.
    Zou graag voorbeelden willen van logopedische behandeling, vind nu wel vaak voorbeelden van artsen of zo.
    Ben uiteraard ook bereid om zelf voorbeelden te laten zien.

    Antwoord
    • Leontine Elbers-Savert

      HOi Vera,
      volgens mij is het soepsysteem leuk voor fysio’s, maar absoluut niet passend voor logopedisten. in ons administratiesysteem kun je zelf een macro invoeren. ik heb gekozen om het zo te doen:
      klachtbeloop (nieuw verplicht item in je journaal) /evaluatie: (hierin vul ik info van de ouders in, en hoe het met de oefening van vorige keer gegaan is)
      doel:
      activiteit en resultaat:
      huiswerk:
      volgende keer:
      Daarmee heb je volgens mij alle belangrijke punten wel te pakken.

      groet, Leontine

      Antwoord
  12. Diane

    Waar ik tegen aanloop is de papierwinkel aan testformulieren, formulieren die cliënten moeten ondertekenen ( toestemming keo, overleg met derden, huisregels, behandelovereenkomst) niet vergeten mee te geven. in de gaten houden of deze formulieren weer ingeleverd worden, brieven maken en uitprinten en versturen, Onderzoeksformulieren ordenen en opbergen.
    Het liefst zou ik geen papieren dossier meer willen gebruiken ( en ook niet meer hoeven te archiveren/ onderdelen moeten vernietigen).
    Ik zou een volledig digitaal patiëntendossier willen en een heerlijk opgeruimde werkkamer

    Antwoord
  13. Erika Paalman

    Hoi Nina,

    Wat een mooi initiatief.Samen sterk en op een juiste manier concurrentie voeren. Het lijkt me een utopie( gezien de ervaring door de jaren heen) .
    Wat een herkenbare problemen worden hierboven beschreven. Waar ikzelf nog mee zit is op welke wijze je de codes 4061 en 4000 samen mag gebruiken. Mag dit altijd ook op een dag en mag jezelf bepalen hoeveel tijd je hiervoor neemt?

    Met vr gr
    Erika Paalman

    Antwoord
  14. Sanne Dingemans

    Hoi Nina,
    Eindelijk tijd om mijn mailbox weer eens ‘bij te werken’ en deze zeer waardevolle blog te lezen; dit is dan dus ook meteen een punt (naast al bovenstaande heel herkenbare punten) waar ik in de dagelijkse praktijk tegenaan loop……..
    Groetjes Sanne

    Antwoord
  15. Ellen Loos

    Dit is een erg leuk initiatief dat ook in België de aandacht trekt. Met veel interesse volg ik dit mee.

    Antwoord
  16. Cita Boterman

    Waar ik moeite mee heb is de planning/ verdeling behandeling en verslaglegging.
    Je hebt een half uur.
    In dit half uur bevraag je hoe het de afgelopen week gegaan is.
    Je gaat ook na hoe het huiswerk gegaan is.
    Daarna volgen de oefeningen.
    Vervolgens leg je aan de cliënt het nieuwe huiswerk uit.
    Daarna volgt nog je verslaglegging en dit allemaal in een half uur.
    Soms kost het al tijd voor een cliënt om zijn jas uit te trekken en te gaan zitten.
    Bij bv spraakproblemen duurt het vaak lang voor hij iets heeft kunnen vertellen.
    Met alles wat je moet doen blijft er soms maar een kwartiertje over om te oefenen.
    Gevolg is dat ik langer oefen en dan maar registratie/rapportage in eigen tijd want je wilt je cliënt ook wel wat kunnen bieden.

    Antwoord
    • Niña van Wermeskerken

      hoi Cita,

      heb je de blog “teveel te doen, te weinig tijd” gelezen? Wil je me laten weten of je daarmee voorlopig uit de voeten kan? zo niet, kunnen we anders samen nog even kijken naar dit knelpunt.
      groetjes Niña

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin